haijopfefiets - Reisverslag uit Frankrijk, Nederland van Haij Janssen - WaarBenJij.nu haijopfefiets - Reisverslag uit Frankrijk, Nederland van Haij Janssen - WaarBenJij.nu

haijopfefiets

Door: Haij

Blijf op de hoogte en volg Haij

30 Mei 2016 | Nederland, Frankrijk

Hallo daar ben ik weer. Toos je vroeg gisteren als er iemand komt en die vraagt fiets je mee terug dan zei ja alleen zegt dan nee. Ger proficiat met het uitlopen van Venlo storm jij doet dat ook op karakter. Top. Vind het nog steeds top drie reacties. Super bedankt goed voor de motivatie. Hoewel ik er niet doorheen zit of zo. Vanmorgen te laat vertrokken vond ik. Maarja was niet anders. Spannend hoe zou mijn band het houden? Het begon weer met een f?ink kommetje als het bloed weer opgang komt dan gaat het weer. Vandaag stond er een berg op van1100meter dus flink aanpoten. Was best een lage rit berg op en daar moest ik toch terug naar de kleinste versnelling als je het juiste ritme kunt houden gaat dat wel. Met 6of7km per uur kon ik er ook . Het eerste stuk was niets bijzonders veel dorpjes die voor de verlaten zijn. Eenmaal bergop waren het weer de mooie bergwdeggetjes stil en alleen met je zelf tegen de natuur. Ik ontwijk slakken en kevers die op mijn weg komen want ik zit in hun gebied . Wat heeft een Nederlander hier nou te zoeken? Gestaag bergop wat zal er achter de volgende bocht zijn vlak of toch omhoog je ziet licht hehe we zijn er bijna Helaas nog steeds omhoog. Af en toe denk je aan de band Schilt wat minder lucht erin. Eenmaal boven was het koud en het waaide behoorlijk. Dus bergaf soms 45km per uur en zo kon ik flink door fietsen 30km. Op naar LePuy. I . Daar aangekomen eerst fietsenmaker gezocht bij Decatlon zat er een. Hoe kom ik daar de weg gevraagd en de man in de garage tikte het adres in op mijn gps. Alleen er zijn zoveel straatjes dat hij het volgens mij ook niet meer wist. Uiteindelijk toch gearriveerd. De monteur had het gelijk gezien nieuwe pneu. Oui hij had hem er zo op. Bedankt en verder .. stukje gefietst en ik had geen zin meer om verder te gaan. Dus maar hotelletje gezocht . Nu nog eten ik vond dat ik het niet verdient had vandaag . Dus maar een stokbrood gekocht en lekker kaasje erbij met een wijntje dat was mijn eten vandaag. Zo morgen nog eenmaal fli k aan de bak het hoogte punt1250meter of zijn het de kleintjes in Vic le Fesq denk niet laatste. Nog 2dagdn dan zit het erop. Zaterdag vlieg ik weer terug is net geboekt. Alleen hoop dat er niet gestaakt word ze hebben het er wel de hele tijd over. We zien wel. Ook dat komt goed . Groetjes Haij

  • 31 Mei 2016 - 08:37

    Toos:

    Ha Hay! Good det ze der bijna bis! Waat toen ze karakter zeg! Waorum meug ze vaan dichzelf neet ein lekker bordje aete in ein hotelletje ? Me dunk zeg! Zonder good gevoed te zien wuurd fietse ok lastig! Diene accu mot wal vol blieve! Knap des ze t probleem met diene band opgelos haes! Gen Frans praote en toch alles gedaon kriege waat ze nuedig hes! Zoe zuus ze det ze met hand en veut omrij hiel end kumps! Waat dink ze hoe blie t klein grut is as die opa dLik op de fiets zeen kome! Wet ze wAt now leuk is? s ze strakkes truuk vluugs of de volgende kier met de auto geis, det ze kins zegge! Holy sh....det ganse stuk en nog verder heb ik gefiets! T zal dich dien ganse laeve beej blieve. Det zien nog minstens 25 jaor. Diek de meuite waerd toch! Fijne daG en vuul veilige kilomaeters!

  • 31 Mei 2016 - 10:47

    Gijs:

    Ha pap,

    Nou, vandaag de laatste bergetappe en na 67 kilometer gaat het zo goed als bergaf naar je laatste overnachting in Les Vans, vandaar zal het laatste stukje goed te doen zijn.
    Er wacht je bij Alés nog een klimmetje maar dat moet geen probleem meer zijn denk ik.......
    Geniet vooral vandaag en ik hoop dat het weer ook een beetje goed is vandaag.
    Volgens weerplaza zal het een beetje regenen, maar de wind valt mee windkracht 2 uit het westen....
    Je hebt het super goed gedaan en het gaat je lukken.....

    Succes!!!

  • 31 Mei 2016 - 12:50

    Gijs:

    En het gaat ook steeds beter met het maken van foto's zie ik.....sjiek!

  • 31 Mei 2016 - 18:13

    Jan En Marleen:

    Heel veel succes met de laatste loodjes.

  • 31 Mei 2016 - 23:10

    Jos:

    Haij de loftrompet, ut petje aaf en nog vuul mier komplementen verdeens dich. Ondanks het waer, de berg, en de aafstand hebbe weej noeit aan het slaage van dien missie getwiefeld.De verslaage waere langer de foto's moeier en de eindstreep naderd.In dich schuuld eine fietsemaker, fotograaf, verslaaggaever maar veural eine doorzetter. Nog effe en doow bis beej de kleinkinder, doot eur en Bas en Nathelie de groetjes van os.

    Groetjes Ine en Jos

  • 01 Juni 2016 - 18:18

    Toos:

    Proficiat kanjermet het bereiken van je doel!
    Vette pluim! Geniet van een lekker bed bad en spelen met t grut!

  • 01 Juni 2016 - 21:30

    Theo:

    De rode loper gaat uit. Inmiddels hebben we gehoord dat je bent aangekomen. Proficiat, klasse prestatie.

  • 01 Juni 2016 - 22:09

    Gerda:

    Geweldig Gefeliciteerd
    Lekker n paar dagen genieten van de kids en dan weer terug naar Velden gr je zus

  • 02 Juni 2016 - 09:10

    Bettina:

    Zo Haij ik heb met veel plezier en aandacht je reis verslagen gelezen.Petje af hoor.Inmiddels ben je geariveerd op je eind bestemming.
    Geniet daar van en doe ze de groeten van ons.
    Grt familie Bennenk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Frankrijk

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2016

haijopfefiets

30 Mei 2016

haijopfefiets

29 Mei 2016

haijopfefiets

28 Mei 2016

haijopdefiets

26 Mei 2016

haijopdefiets
Haij

Actief sinds 10 Mei 2016
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 12516

Voorgaande reizen:

10 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

10 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

10 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

10 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: