haijopdefiets - Reisverslag uit Frankrijk, Nederland van Haij Janssen - WaarBenJij.nu haijopdefiets - Reisverslag uit Frankrijk, Nederland van Haij Janssen - WaarBenJij.nu

haijopdefiets

Door: hain

Blijf op de hoogte en volg Haij

26 Mei 2016 | Nederland, Frankrijk

Hoi fans haha. Vandaag niet veel gedaan werd pas om 9.30 wakker zal wel nodig zijn geweest. Even gedoucht en daarna naar het dorp om net s een Fransman met een stokbrood onder de arm terug te lopen naar mijn kooi. Lekker in het zonnetje gegeten. Wat opgeruimd en mijn fiets kleren gewassen . Naar Beaune gefietst en onderweg met mensen uit Boxtel staan te kletsen ze waren i Spanje geweest en nu rustig op huis aan. Ze vonden het knap helemaal op de fiets naar het zuiden. . In Beaune terrasje gepakt en gelijk maar gegeten plat de jour ben je voor 9 euro klaar vandaag. Op de terugweg even bij de fietsenmaker geweest voor iets andere afstelling van de versnelling maar hij zij moet nieuwe ketting op. Ja dag zit er pas op. Ik heb bij terugkomst het hele zooitje eens goed s hoon gemaakt mer afwas middel en op Internet gekeken hoe je dat doet afstellen. Nu loopt hij weer prima hoop ik. Zit nu lekker buiten en de duiven roeke of zoiets er lekker op los. . Vanavond op tijd naar bed want morgen ik vroeg vertrekken. Moet ook nog de boel een beetje poetsen. Morgen ga ik voor 100 km moet te doen zijn vrij vlak. Groetjes de eenzame fietser.

  • 26 Mei 2016 - 22:16

    Theo:

    Beste Haij
    Met jaloerse blikken volgen we jouw tocht. Erg leuk dat je het polsbandje van Finn draagt. Opgeven is geen optie......een prachtig gezegde met een diepe lading. Fijn dat de fietskleding nog van pas komt. Veel succes op de route; courage te bon route !!
    GrTHeo

  • 26 Mei 2016 - 22:25

    Jos:

    Ha Haij. Ik mot bliekbaar miene fiets neet nao Haij Wilms bringe maar nao dich.Watse op zon reis toch neet allemaol liers. Zoe te laese hebse genaote van diene vreeije daag, is auk waal verdeent. Mos auk good oet gerus zien want dalik komme de berg.Blief der van geneete want det dich het einde haols steid veur mich als eine paol baove water.

    Groetjes Ine en Jos

  • 27 Mei 2016 - 06:23

    Hay:

    Gooijemorge Haij,
    Ik heb dien verslage weer ens doorgeleze. Wat un avontuur man. Komme d'r nog flinke bergskes? Geneet d'r van, al kin ik mich veurstelle des ze aaf en toe ff mos aafzeen, maar dich kinnende, trekse dien schouders ff op en geise gewoën veerder.
    En hoezoë einzame fietser, de hebs nog mier volgers dan Joop Zoetemelk

  • 27 Mei 2016 - 19:35

    Gijs:

    Ha pap,

    Het goed man ! Ben trots op je !
    Ik heb je net aan de telefoon gehad en je zit nu in La Clayette, iets verder dan de planning was maar zoals je al zei zijn niet alle campings open.......
    Morgen begint je eerste echte klim, maar volgens mij moet dat wel goed komen.Je zit volgens de gegevens op de site van Mio nu op ongeveer 790 km !!!! kei goed !!!
    Je doet er verstandig aan om bij Saint-just-en-Chevalet een camoing te pakken er zit niet veel in de buurt om te overnachten en je hebt dan ook wel genoeg kilometers gemaakt voor die dag...vergeet in de afdaling niet bij te trappen, dat gaat de verzuring in je benen tegen namelijk.
    Hou even de komende dagen goed het weer in de gaten, het schijnt slecht te worden komende dagen en uit ervaring weet ik ( Theo trouwens ook ) hoe het is als je op de berg met slecht weer moet fietsen....
    Volgende stop zou ik in La Forie of Ambert houden er liggen verder weing dorpen in de buurt met voorzieningen en anders moet je te ver van je route af in de bergen en dat is niet fijn.....
    Succes nog en zet hem op, we denken aan je

    Gr. Gijs - Karin - Finn en Pleun

  • 27 Mei 2016 - 22:10

    Manita:

    Hiele gooie tips van diene zoon! Doa kinse wat mei! Hae kin ut weite! Succes in de berg! Groetjes, Manita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Frankrijk

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2016

haijopfefiets

30 Mei 2016

haijopfefiets

29 Mei 2016

haijopfefiets

28 Mei 2016

haijopdefiets

26 Mei 2016

haijopdefiets
Haij

Actief sinds 10 Mei 2016
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 12475

Voorgaande reizen:

10 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

10 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

10 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

10 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: